• PFR i Sakana o wynikach



Miesiące letnie to dla branży gastronomicznej tradycyjny szczyt sezonu, ale minione lato było szczególne, bo wyjątkowo deszczowe. Premium Food Restaurants, które zarządza siecią 77sushi, jest z niego zadowolone.

 

-Pomogła nam deszczowa pogoda, która uniemożliwiała spędzanie czasu na plaży. Nasze nadmorskie restauracje radziły sobie wyjątkowo dobrze, wzrosty zanotowaliśmy też w Warszawie, w której latem interesy nigdy nie szły nam aż tak dobrze – mówi Aleksandra Gawrylak, prezes PFR.


Dlatego wyniki firmy w trzecim kwartale będą znacząco lepsze niż przed rokiem. Prognozy PFR, zakładające osiągniecie w tym roku 11 mln zł przychodów i 0,8 mln zł zysku netto, też są bezpieczne.


Liczę, że je przekroczymy – twierdzi Aleksandra Gawrylak.


Dobre wyniki zachęcają PFR do ekspansji. W czwartym kwartale zarząd zamierza ogłosić szczegóły planu uruchomienia lokali pod nową marką. Wciąż poruszamy się w branży sushi. Mamy też pomysły obejmujące inne kuchnie, ale to kwestia przyszłości – zapowiada Aleksandra Gawrylak.


Mniejszy optymizm widać w sieci Sakana, która prowadzi lokale w dużych miastach, czyli Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach.


Mam nadzieję, że mijający kwartał zaliczymy do udanych. Lato nas nie rozpieszczało pogodą, a to jeden z istotnych czynników wpływających na wizyty klientów w restauracji. Ponadto konieczność relokalizacji lokalu w Krakowie niewątpliwie nie była okolicznością sprzyjającą – tłumaczy Marcin Rylski, wiceprezes Sakany.


Sakana pracuje teraz nad programem franczyzowym.

 

Kolejne otwarcia związane będą raczej z tą formułą działalności. Ostatnio otworzyliśmy na tej zasadzie lokal na ul. Wąwozowej w Warszawie. Mamy nadzieję, że w przyszłości franczyza będzie istotnym źródłem przychodów, w szczególności jeżeli chodzi o potencjalne możliwości wyjścia poza granice kraju – podkreśla Marcin Rylski.

 

Restauracje oferujące sushi to w Polsce bardzo rozdrobniona branża, a na dodatek wciąż pojawiają się w niej nowe podmioty.

 

Uruchomienia lokali z kuchnią japońską nie wyklucza np. Mex Polska, który prowadzi właśnie ofertę publiczną. 


Ten właściciel restauracji meksykańskich The Mexican (10 lokali) oraz restauracji brazylijskich Browar de Brasil (2 lokale), a także czterech klubów muzycznych, m.in. Opera i Desperados w Warszawie wciąż szuka nowych konceptów.


Rozważamy uruchomienie lokali w segmencie pizzerii lub sushi – mówił ostatnio Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska.

 

Więcej: newconnect.pb.pl
 
Opracowanie:

pb.pl