• InwazjaPC



5 pytań do Krzysztofa Seweryna - Prezesa Zarządu Spółki InwazjaPC

 

  1. Krzysztof SewerynNa co spółka ma zamiar przeznaczyć kapitał pozyskany z nowej emisji akcji serii E?
  2. Czy w związku z nową emisją, zmianie ulegnie strategia rozwoju spółki?
  3. Proszę opisać jak wygląda bieżąca realizacja celów emisyjnych spółki?
  4. Jak Pan ocenia perspektywy rozwoju InwazjiPC w 2011 r.?
  5. Pierwszy kwartał okazał się być bardzo dobrym dla spółki pod względem wyników. Czego możemy spodziewać się w kolejnych kwartałach?

 

Ad. 1.

Spółka widzi wielki potencjał w sprzedaży na rynki wschodnie m.in. Białoruś, Ukrainę, Litwę i Rosję. W związku z tym, pozyskane środki w pierwszej kolejności zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję sprzedaży na rynki zagraniczne. Ponadto, w dalszej kolejności Spółka nie wyklucza przejęcia innych mniejszych firm z sektora informatycznego, pozyskując w ten sposób nowe rynki zbytu, a także poszerzając ofertę.

 

Ad. 2.

Strategia w swej istocie pozostaje niezmieniona, podlega jedynie pewnej modyfikacji, co spowodowane jest bieżącą sytuacją w otoczeniu rynkowym. W zakresie ekspansji na rynki zagraniczne, która została rozpoczęta w Niemczech, InwazjaPC rozszerzy swą działalność na rynki wschodnie. Uważam, iż rozszerzenie dystrybucji na kolejne kraje, tj. Białoruś, Ukrainę, Rosję czy Litwę pozwoli Spółce w najbliższym czasie odnotować solidny wzrost przychodów. Takie rozwiązanie uwarunkowane jest tym, że zauważyliśmy, iż część produktów z Niemiec jest atrakcyjna cenowo i ma zbyt na rynkach wschodnich. Doceniamy ogromny potencjał wzrostu rynku handlu sprzętem IT na Wschodzie Europy, gdzie jednym z efektów gospodarczego rozwoju tego regionu jest także systematyczny wzrost płac u dużej grupy potencjalnych klientów. W efekcie tego procesu powstał  rynek zbytu o znacznym potencjale rozwoju. Z tego powodu planujemy rozpocząć sprzedaż na rynki Wschodnie. Jest to bardzo perspektywiczny rynek, który liczy kilkadziesiąt milionów potencjalnych klientów. Jego wartość rokrocznie wzrasta w dwucyfrowym tempie. Trudno znaleźć inny rynek w Europie o tak dużym potencjale wzrostu.

 

Salon InwazjaPC

 

Ad. 3.

InwazjaPC w tej chwili realizuje ekspansję na rynek niemiecki. Jest to projekt bardzo perspektywicznym i przyszłościowy, aczkolwiek wymaga zbudowania od podstaw dobrej strategii. My już taką strategię posiadamy. Pragnę przypomnieć, iż aby osiągnąć nasz cel emisyjny podjęliśmy szereg przedsięwzięć. Pracownicy szkoleni są  w zarządzaniu produktem na rynku niemieckim, ponadto kształcą się w zakresie posługiwania się językiem niemieckim. 

Dodatkowo, w tym momencie jesteśmy na etapie intensywnego poszukiwania kontrahentów (zarówno dostawców  jak i odbiorców). Udało nam się nawiązać sporą liczbę kontaktów, tym niemniej cały czas prowadzone są dalsze rozmowy. Przypominam również, że centrum handlowe będzie zlokalizowane w Polsce, co przyczyni się do znacznie niższych kosztów w przeciwieństwie do naszej konkurencji w Niemczech.

W zakresie marki, pod którą prowadzona będzie sprzedaż w Niemczech, zrezygnujemy z utrzymania nazwy InwazjaPC, gdyż jest ona kojarzona tylko w Polsce i w mojej ocenie nie przyjmie się na obcym rynku. Naszym celem jest stworzenie nazwy, która tak jak InwazjaPC będzie bardzo szybko przyswajalna i łatwa do zapamiętania. W związku z ekspansją na rynek niemiecki poszukujemy również grupy wykwalifikowanych tłumaczy aby na bieżąco wspierali naszą pracę. Opis produktów w Internecie musi być perfekcyjny, a do tego potrzebni są biegli tłumacze języka niemieckiego. Zagłębiając się coraz bardziej w rynek niemiecki nabieram przekonania, że biznes tam może przekroczyć najśmielsze oczekiwania inwestorów.  Uważam, że wytrwali inwestorzy będą pozytywnie zaskoczeni. W Niemczech dużo lepiej niż w Polsce sprzedają się produkty drogie, które w Polsce znajdują tylko wąskie grono nabywców. Jest to spowodowane większą zamożnością społeczeństwa i obszerniejszym rynkiem zbytu.

W naszej opinii ze względu na bariery językowe i geograficzne początek ekspansji będzie umiarkowany, aby w pewnym momencie mile zaskoczyć inwestorów. Przewidujemy, że wynik działań na rynku niemieckim będzie widoczny w III i IV kwartale tego roku, natomiast wynik działań ze środków z nowej emisji będzie zauważalny już w 2012 roku.

 

Ad. 4.

InwazjaPC planuje intensyfikację wyników finansowych w drugiej połowie roku. Wciąż uważamy, że planowany wynik zostanie osiągnięty, a być może przekroczy prognozy. Przypomnę, iż jeszcze jako F.H.U. „SPRZĘTKOM” Krzysztof Seweryn uzyskaliśmy w latach 2006-2008 ponad 1089 dynamiki przychodów. Tak dynamiczny rozwój w wymienionym okresie nie był przypadkowy. Głównym czynnikiem były dokładnie sprecyzowane cele, do których cały czas dążyliśmy. Taka sama sytuacja ma również miejsce z prowadzoną obecnie ekspansją na rynek niemiecki, która jest skrupulatnie realizowana. Ze względu na obecną wielkość Spółki, historyczny wzrost wyniku jest bardzo trudny do powtórzenia, tym niemniej nie mamy wątpliwości, iż InwazjaPC będzie się dalej dynamicznie rozwijać, co stwarza pozytywne perspektywy na 2011 i 2012 rok. 

Ad. 5. Tak owszem, pierwszy kwartał był dobry, ale moim zdaniem III i IV kwartał prawdopodobnie będzie jeszcze lepszy. Bardzo liczymy na drugie półrocze, które powinno wiązać się z ożywieniem gospodarczym, a także z rozwojem spowodowanym realizacją naszych celów.  Przypomnę tylko, że ze względu na czynnik sezonowości, w drugiej połowie roku przychody są zawsze wyższe.

 

Opracowanie:

 

Certus Capital