• SARE SA zadebiutuje na NewConnect



SareW styczniu 2011 r. na rynku NewConnect zamierza zadebiutować lider polskiego rynku e-mail marketingu, pochodząca z Rybnika SARE SA. Spółka planuje przeprowadzić poprzedzającą debiut prywatną emisję akcji o wartości ok. 1 mln zł, a jej Doradcą Transakcyjnym w procesie upublicznia będzie firma Certus Capital.

 

W październiku tego roku Firma znalazła się w gronie finalistów konkursu Deloitte Technology Fast50 Central Europe, wyróżniającym najszybciej rozwijające się firmy z Europy Środkowej, działające w branży TMT (Technologia, Media & Telekomunikacja), na podstawie tempa wzrostu rocznych przychodów operacyjnych w latach 2005-2009. Spółka zajęła w nim piętnaste miejsce ze wzrostem obrotów na poziomie 753% w ciągu ostatnich pięciu lat. Wśród jedenastu polskich firm, które zakwalifikowały się do czołowej pięćdziesiątki, SARE SA zajęła szóstą pozycję.

 

Debiut SARE na NewConnect jest kolejnym etapem realizacji przyjętej strategii rozwoju, która zakłada utrzymanie pozycji lidera rynku e-mail marketingu w Polsce, budowę grupy kapitałowej oraz ekspansję na rynki zagraniczne. Kapitał pozyskany w ramach emisji akcji przeznaczony zostanie na rozwój dwóch funkcjonujących w ramach Grupy SARE usług – Inis i MailMedia.

 

Inis jest darmowym narzędziem do e-mail marketingu, natomiast w ramach usługi MailMedia rozwijana jest działalność w zakresie kampanii e-mail marketingowych. Docelowo obie usługi będą funkcjonować w ramach Grupy Kapitałowej Emitenta jako spółki zależne.

 

W ramach oferty prywatnej poprzedzającej debiut w alternatywnym systemie obrotu, oprócz emisji nowych akcji, dotychczasowi akcjonariusze odsprzedadzą część posiadanych przez siebie akcji o łącznej wartości ok. 1 mln zł. Całkowita wielkość private placement wyniesie zatem ok. 2 mln zł.

 

SARE SA funkcjonuje w branży reklamy elektronicznej. Przedsiębiorstwo koncentruje swoją działalność na świadczeniu usług w segmencie e-mail marketingu. Poza tym w ofercie Spółki znajdują się również produkty z zakresu zarządzania bazami danych, wysyłki sms czy obsługi procesów komunikacji przedsiębiorstw z otoczeniem.

 

Spółka zajmuje pozycję lidera na kluczowym dla niego rynku e-mail marketingu w Polsce. Swoją działalność opiera o oprogramowanie SARE, funkcjonujące w formie SaaS (z ang. - Software as a Service), czyli poprzez sprzedaż licencji na użytkowanie tego narzędzia klientom Spółki. Oprogramowanie to wykorzystuje autorski język SAREscript. Unikalność stosowanych rozwiązań jest jednym z fundamentów pozycji rynkowej Spółki.

 

Istotnym czynnikiem, wpływającym na jej rozwój jest również fakt, iż jej pomysłodawcami, założycielami i znaczącymi akcjonariuszami są Tomasz Pruszczyński i Damian Rutkowski, mający wieloletnie doświadczenie w branży informatycznej. Początki istnienia Spółki datuje się na 2005 r., kiedy to została zawiązana spółka SARE sp. z o.o. W ciągu pięciu lat od powstania, Firma zdobyła pozycję lidera usług e-mail marketingu w Polsce, a jej udział w  rynku jest szacowany na ponad 40% całkowitej wartości branży.

 

Spółka utrzymuje bardzo wysokie tempo wzrostu przychodów, które w przeszłości każdego roku przekraczało ponad 50%, a w ciągu najbliższych kilku lat powinno utrzymać ponad 30% dynamikę.

 

Przychody Sare

Rys. 1. Historyczne i prognozowane wartości przychodów ze sprzedaży Grupy Kapitałowej SARE SA

Źródło: Spółka

 

Wzrost wartości przychodów w połączeniu z optymalizacją struktury kosztów powinien w przyszłości zaowocować wysoką, kilkudziesięcioprocentową dynamiką wzrostu zysku netto.

 

Zysk Sare

Rys. 2. Historyczne i prognozowane wartości zysku netto z działalności Grupy Kapitałowej SARE SA

Źródło: Spółka

 

Inwestorzy zainteresowani objęciem akcji spółki SARE SA proszeni są o kontakt z Doradcą Transakcyjnym – firmą Certus Capital sp. z o.o.

 

Opracowanie:

 

Certus Capital