Jednym z kluczowych obszarów poprawnej komunikacji spółek są relacje inwestorskie prowadzone za pomocą strony internetowej. Należy zauważyć, że właśnie ta forma komunikowania się z inwestorami zyskuje z roku na rok na znaczeniu.
Badania przeprowadzane corocznie przez SII jednoznacznie dowodzą, że obecnie to właśnie internet jest podstawowym źródłem pozyskiwania informacji na temat rynku kapitałowego oraz samych spółek. Czas w jakim inwestorzy „przesiedli się” z mediów tradycyjnych na internet nie pozostawia żadnych wątpliwości co do znaczenia serwisu korporacyjnego dedykowanego inwestorom giełdowym. Choć na rynku nie brak opinii, że to komunikacja bezpośrednia jest najważniejsza w prowadzeniu dialogu z inwestorami, jednak takie stwierdzenie można uznać za prawdziwie tylko w kontekście relacji inwestorskich na linii spółka – inwestor instytucjonalny. W przypadku inwestora indywidualnego z racji wielu naturalnych ograniczeń, to waśnie dobry serwis relacji inwestorskich stanowi podstawowe źródło informacji na temat emitenta.
Czy tak jest zależy w głównej mierze od samej spółki, a dokładniej rzecz ujmując od tego jakie ma ona podejście do komunikacji z rynkiem. Wykorzystując swoje doświadczenie, SII przeprowadziło audyt serwisów inwestorskich spółek objętych programem „10/10”. Dokument taki został przygotowany dla każdej ze spółek, uwzględniając przy tym specyfikę, pozycję rynkową oraz staż posiadania statusu spółki giełdowej. Zarówno ocena stanu faktycznego jaki i zalecenia zostały przygotowane w oparciu o najlepsze rozwiązania funkcjonujące na polskiej giełdzie oraz zagranicznych parkietach. Formując zalecenia eksperci Stowarzyszenia uwzględniali przede wszystkich najczęstsze postulaty przekazywane przez inwestorów indywidualnych, korzystających z serwisów inwestorskich giełdowych spółek. Wszystkich zainteresowanych tym jak wypadła ocena serwisów inwestorskich spółek biorących udział w programie „10/10” oraz tym jakie zalecenia przekazali spółkom eksperci SII zapraszamy na stronę programu – www.10na10.pl
Opracowanie: