• Yanosik gwiazdą giełdy



Yanosik gwiazdą giełdy

 

Producent oprogramowania dla kierowców i menedżerów flot samochodowych wszedł z przytupem na małą giełdę. Debiut wypadł bardzo okazale. Spółka została gwiazdą sesji notując ponad dwukrotny wzrost kursu akcji. W piątek nadal mocno drożeje.

 

Kierowcy, którzy nie lubią wspierać budżetu państwa płaceniem mandatów za przekroczenie prędkości, mogą zainwestować w spółkę, ułatwiającą unikanie kontaktu z policyjnymi radarami. Na NewConnect zadebiutował w czwartek (10 lipca) poznański Neptis, którego flagowym produktem jest aplikacja Yanosik, czyli komunikator dla kierowców, w którym oprócz nawigacji pozwalającej na omijanie korków można znaleźć m.in. aktualizowane na bieżąco przez użytkowników aplikacji informacje o fotoradarach, kontrolach policji i wypadkach. W debiucie podrożał o 124 proc. W piątek także zaczął sesję od kilkudziesięcioprocentowej zwyżki.

 

Mamy już ponad 0,5 mln użytkowników miesięcznie i osiągnęliśmy odpowiednią masę, by wejść na NewConnect — a w perspektywie kilku lat myślimy o przenosinach na duży parkiet. Chcemy zbudować rozpoznawalność i wiarygodność wśród inwestorów, a także zachęcić użytkowników Yanosika i Flotisu do wspierania naszego rozwoju — mówi Adam Tychmanowicz, prezes Neptisu.

 

Yanosik działa od 2009 r. — najpierw jako terminal dla kierowców, a od 2011 r. jako darmowa aplikacja mobilna. Poza tym Neptis jest właścicielem serwisu internetowego korkowo.pl, oferuje też usługi zarządzania flotą pod marką Flotis, skierowane głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. W ubiegłym roku spółka miała 5,15 mln zł przychodów. Pochodziły one w większości ze sprzedaży klientom biznesowym abonamentów na usługę Flotis, pozwalającą na śledzenie na bieżąco tras, pokonywanych przez firmowych kierowców. Zanotowała przy tym 0,56 mln zł zysku netto.

 

Nie publikujemy prognoz, ale w tym roku planujemy zwyżki kluczowych parametrów. Przychody rosną, klientów przybywa, zdobywamy też nowych partnerów handlowych, którzy wspierają dystrybucję naszych produktów — to m.in. operatorzy polskich autostrad czy producenci elektroniki użytkowej. Działalność w obu segmentach — B2B i B2C — jest rentowna, a pracujemy już nad nowymi produktami, wykorzystującymi potencjał naszej bazy użytkowników i aktualizowanych przez nich na bieżąco informacji drogowych — mówi Adam Tychmanowicz.

 

Największe pakiety akcji w spółce — po 24,88 proc. — mają jej założyciele: Filip Kolendo i prezes Adam Tychmanowicz.

 

Opracowanie:

 

newconnect.pb.pl