• Abbey House skupi się na analizach



Abbey House skupi się na analizach

 

Spółka wkrótce sprzeda fundusz sztuki, a do końca drugiego kwartału biznes galeryjny.

 

Zgodnie z nową strategią, Abbey House Group (AHG) pozbywa się działalności niezwiązanej z analizami rynku sztuki. Na pierwszy ogień idzie fundusz sztuki powołany w czerwcu 2011 r. Umowa o jego sprzedaży będzie podpisana prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. W grze jest polskie TFI i podmiot zagraniczny.

 

— To podmiot działający od kilkunastu lat, wyspecjalizowany w tego typu inwestycjach, głównie na rynku amerykańskim — mówi Jakub Kokoszka, prezes AHG. Z naszych informacji wynika, że jest on bliższy sfinalizowania transakcji. Aktywa funduszu sztuki to około 14 mln zł, a AHG może zarobić na transakcji ponad 1,5 mln zł.

 

— Nie możemy ujawnić szczegółów. Właścicielami aktywów funduszu są jego uczestnicy. My sprzedajemy prawo do zarządzania funduszem i przepływów finansowych z tym związanych. Gdybyśmy policzyli koszty związane z jego uruchomieniem, to może nie wszystko, co otrzymamy, będzie naszym zyskiem, ale marża będzie naprawdę bardzo wysoka — wyjaśnia Izabela Depczyk, członkini zarządu AHG.

 

— W okresie przejściowym pozostanę jednym z członków komitetu inwestycyjnego funduszu — dodaje Jakub Kokoszka. Prezes liczy, że do końca drugiego kwartału właściciela zmieni biznes galeryjny.

 

Prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami. Jest ich mniej niż pięć — ujawnia Jakub Kokoszka. Pod koniec drugiego kwartału AHG chce też przeprowadzić kolejne akwizycje związane z nowym profilem działalności — sprzedażą szeroko rozumianych usług analitycznychi e-commerce związanych z rynkiem sztuki.

 

— Jesteśmy w trakcie kilku due diligence. Sprzedaż galerii i akwizycje są od siebie niezależne. Nie jest tak, że akwizycje będziemy finansować ze sprzedaży galerii — podkreśla Jakub Kokoszka.

 

Nową strategię zapoczątkował zakup 100 proc. amerykańskiej firmy Skate’s i 8,3 proc. niemieckiej Artnet w lutym 2014 r. Pieniądze na akwizycje wyłożyła Next Media Group (NMG).

 

W zamian za 50 proc. plus jedną akcję zasiliła ona spółkę z NewConnect 19,2 mln zł. Ponad 3 mln zł poszły na spłatę obligacji, reszta pozostała w spółce. NMG to spółka z Luksemburga pośrednio (osobowo oraz kapitałowo) powiązana z Telcrestem, dużym udziałowcem w notowanym na Nasdaq CTC Media, w którym karty rozdają szwedzki i rosyjski kapitał, zarabiający głównie na stacjach telewizyjnych w Rosji i krajach byłego ZSRR.

 

Opracowanie:

 

Puls Biznesu