Grupa tworzona razem z Evą Minge wychodzi poza branżę.
Esotiq & Henderson (E&H), firma odzieżowa notowana na NewConnect obiecuje inwestycje w rozwój sieci, liczącej dzisiaj 190 sklepów z bielizną Esotiq (dla kobiet) oraz Henderson (dla mężczyzn).
- Do końca 2013 r. znajdzie się w niej ok. 210 sklepów. Placówki będą otwierane w ramach franczyzy. Na rozwój sieci w Polsce przeznaczymy ok. 25 mln zł – mówi Adam Skrzypek, prezes E&H.
Spółka nie będzie ograniczać się do naszego kraju. Firma chce otwierać butiki z szyldem Eva Minge w Francji, Rosji i USA.
Współpraca między spółką a „dizajnerką” rozpoczęła się w zeszłym roku, kiedy E&H podpisał list intencyjny dotyczący zakupu 51 proc. akcji w spółce Eva Minge Design. Do niedawna E&H miał mniejszościowy pakiet, ale - jak zaznacza - w najbliższym czasie planuje zwiększyć zaangażowanie. Kooperacja ma wykroczyć poza branżę modową. Z projektów Evy Minge będą mogły korzystać takie firmy jak Huta Szkła Zawiercie czy Intalisima. Pierwsza będzie sprzedawała zaprojektowane przez Minge kryształowe karafki, szklanki, kieliszki czy wazony, druga - firanki, obrusy i ręczniki. Dla Creative zostały stworzone płytki ceramiczne, Decoralu - nowe kolory farb, a dla Fashion Visio - okulary optyczne i słoneczne.
Spółka chwali się też ostatnią nagrodą projektantki. Organizacja The American Academy of Hospitality Sciences, której ambasadorem nadzwyczajnym jest Donald Trump, doceniła ją za osiągnięcia w projektowaniu mody i dóbr luksusowych.
Opracowanie: