• Abbey House skusił Rosjanina



Abbey

 

Właściciel wiedeńskich targów sztuki kupił udziały w „Art & Business”. Za transakcją stoi biznesmen z Moskwy.

 

Dom Aukcyjny Abbey House (DAAH), czyli spółka z NewConnect zajmująca się m.in. handlem sztuką, ma od dziś młodszą siostrę na giełdzie. Chodzi o magazyn „Art & Business”, który DAAH kupił dwa lata temu od Rempeksu.

 

Przez ten czas kilkakrotnie zwiększyliśmy zasięg magazynu. Jest on rentowny, rok do roku zwiększa przychody o ponad 100 proc. Dobudowaliśmy wokół niegoserwisy internetowe — przekonuje Jakub Kokoszka, prezes „Art & Business”.

 

Spółka, której 60 proc. akcji kontroluje DAAH, zyskała właśnie wpływowego inwestora, którego nazwisko nie jest obojętne znawcom rynku sztuki na Zachodzie.

 

Niecałe 5 proc. udziałów w „Art & Business” objęła spółka New Edition Partners z siedzibą w Wiedniu. Jej mózgiem i udziałowcem jest 40-letni Siergiej Skaterszikow. Spółki powiązane z pochodzącym z Moskwy Skaterszikowem kontrolują m.in. Vienna Fair, organizujące wiedeńskie targi sztuki. Rosyjski biznesmen zarządza też firmą Skate's Art Market Research, specjalizującą się w analizie rynku sztuki, na której pozytywne opinie nie raz powoływał się Abbey House.

 

Kilka procent w „Art & Business” wystarczy, żeby oficjalnie scementować nasze relacje. Polski rynek sztuki i mediów jest bardzo dynamiczny, chyba najbardziej dynamiczny w całym regionie. Nie ukrywam więc, że choć nie zamierzam inwestować więcej w „Art & Business”, szukam pomysłów na mocniejsze wejście w rynek mediów w Polsce — zaznacza Siergiej Skaterszikow. Nie chce jednak ujawnić szczegółów. Rosjanin za pakiet w „Art & Business” zapłacił około 100 tys.  EUR, co daje wycenę całego wydawnictwa na poziomie 10 mln zł.

 

Międzynarodowy inwestor z mocnym nazwiskiem ułatwi nam rozwój za granicą, gdzie wydajemy kwartalnik w języku angielskim. Nasze bliskie plany obejmują m.in. uruchomienie płatnego serwisu internetowego z historią aukcji setek artystów. Te dane odkupiliśmy od Rempeksu wraz z magazynem — podkreśla Jakub Kokoszka.

 

Opracowanie:

 

newconnect.pb.pl